Reisblog van Laurens.

Florida 2013.

Hallo iedereen !

\"Laughing\"


Zoals ik in mijn vorige blog heb geschreven ben ik van 7 tot en met 16 maart naar Orlando Florida geweest.
De ouders van een vriendin van me hier hebben een huis daar, en aangezien ze daar deze marchbreak samen met haar moeder heenging, mochten ik en 3 andere vrienden met hun mee.
Ik zal net als van Toronto elke dag schematisch proberen te beschrijven zodat het een beetje overzichtelijk blijft :)

Dag 1.
Ik werd om 5.30 sochtends opgehaald, dus ik moest optijd mijn bed uit voor deze vermoeiende dag. Na een behoorlijke rit naar Halifax hebben een dikke 2 uur moeten wachten op Halifax waar ze ons moesten inchecken voor de vlucht. De eerste vlucht van Halifax naar Philadelphia was echt verschrikkelijk, onwijs veel turbulentie. In principe vind ik vliegen helemaal niet erg of vervelend, maar die vlucht was echt in een woord een ramp. Klein pluspuntje aan deze vlucht; er was wifi in het vliegtuig, zo kon er op het internet gesurft worden ahaha, waar mensen tegenwoordig wel niet geld in stoppen :P
Eenmaal aangekomen in Philadelphia moesten we 3 uur wachten op onze volgende vlucht, daarna rechtstreeks naar Orlando gevlogen. Die vlucht was gelukkig een STUK fijner. Dit keer had ik zelfs het \'\'geluk\'\' om naast iemand te zitten die het blijkbaar interessant vond om mij te voorzien van allerlei nutteloze weetjes, zo weet ik nu dat een vliegtuig zelfs met 1 motor nog een landing kan maken, wat de meest bezochte city van Afrika is en waarom, en waarom vliegen zoveel veiliger is dan autorijden. Bovendien kon deze man mij een essay geven over de watersnoodramp van 1953 in Nederland, wat ik vrij indrukwekkend, doch eng vond :P
Eenmaal aangekomen in Orlando (21.00 uur savonds) werden we opgehaald door Katie en haar moeder en zijn we snel naar het huis gegaan. Het was een lange en vermoeiende dag, dus slapen was geen probleem.

Dag 2
Toen ik na een heerlijke nacht was wakker geworden besloot ik eerst maar eens het huis te gaan verkennen. Het was een heel mooi en groot huis, met een zwembad en balkon.
Dit is een foto van het huis en de straat:
\"\"

\"\"


Wat hier even opgemerkt mag worden is dat bovenstaande foto voor 8 uur sochtends is gemaakt, en dat het geen probleem was om in een tshirt en korte broek naar buiten te gaan. De hele week was het SUPER mooi weer. Ik ben zelfs verbrand.
Na het verkennen van het huis zijn we naar Magic Kingdom geweest, 1 van de 4 parken van Disney World. Daar hebben we onze disney pas voor de rest van de week gekocht, en zijn we gaan genieten van het park. Savonds zijn we uit eten geweest bij Cinderella\'s Castle, dat grote kasteel die je altijd in de reclame ziet hahah. Daarnaast zijn we savonds naar een licht parade geweest en daarna naar een vuurwerk show bij Cinderella\'s Castle.
\"\"

\"\"

Na de vuurwerk show zijn we naar huis gegaan en hebben we nog even gezwommen.

Dag 3
Deze dag zijn we naar Hollywood Studio\'s geweest, het 2e park van Disney World.
Na de ochtend te hebben gespendeert met attracties en leuke shows, hebben we gelunched by 50\'s prime time. Dat is een restaurant waar de serveerster je moeder speelt. Alles is ingericht in de jaren 50, en de serveerster speelt dan ook de rol van een strenge jaren 50 moeder (klinkt alsof het herinneringen bij me oproept haha). Maar dit was erg goed gedaan, en zeker leuk om mee te maken. De serveerster laat jou zelf de tafel dekken en ellebogen op tafel zijn dan ook niet toegestaan, mobieltjes onder het eten is een taboe en wie zijn bordje niet leeg eet moet geloven aan het welbekende \'\'treintje/vliegtuigje voeren.\'\' Na de lunch zagen we een \'filliaal\' van American Idol in het park. Voor de mensen die American Idol niet kennen, het is een soort gelijke show als Idols/XFactor, maar dan van heel Amerika.
Nou goed, daar was dus een gebouw waar je auditie kon doen voor American Idol, zo kon je doorstromen naar de volgende ronde en uiteindelijk in de finale show die avond terecht komen. Mocht je hier winnen, dan won je daadwerkelijk een plek in de American Idol show.Johnathan, 1 van de jongens van onze groep is een hele goede zanger en treed vaak op (De jongen in het midden met het deelnemers nummer op zn buik)
\"\"

Hij besloot om een gok te wagen en hij mocht door naar de volgende ronde, ook daar deed hij het heel goed, en hij wist zijn kaartje voor de halve finale die avond te behalen. Nadat hij zelfs daar eerste was geworden stond hij in de finale van die dag, daar is hij uiteindelijk tweede geworden, wat hem jammer genoeg geen ticket voor de echte show gaf, maar het heeft ons wel een hele mooie dag bezorgd waar we zomaar onverwachts in de American Idol studio terecht kwamen.
\"\"



Dag 4.
Deze dag zijn we gaan shoppen. Eerst zijn we naar de Millenia mall geweest, een enorm luxe mall die vol zit met winkels van Chanel, Armani en Burberry. Niet echt een mall om heen te gaan om echt te shoppen, maar zeker leuk om even te zien, vooral als je weet dat dat een mall is waar regelmatig celebreties shoppen, en wanneer een celebretie aangeeft daar te willen shoppen word het gehele winkelcentrum gesloten voor andere bezoekers. (Leuk feitje; Het hotel waar Tiger Woods veel tijd doorbrengt is heel dicht bij het huis waar wij verbleven. we reden elke dag langs zijn resort waar hij je een mooi zicht had op zijn golf course naast het hotel).
Dit was de millenia mall van binnen & van buiten:
\"\"

\"\"


Na een leuke wandeling door dat winkelcentrum zijn we naar een outlet mall geweest waar allemaal outlet winkels zaten.
\"\"

Wat je op de foto ziet is het begin van de outlet mall, zo ging het voor zon kilometer door,
alleen maar bekende winkels met hun outlets, winkels als; Lacoste, Nike, Aeropostale, Coach, Vans, Diesel, Tommy Hilfiger etc etc.
Daar hebben we ons een goede middag vermaakt, en de prijzen waren ook wat aangenamer dan die van de Millenia mall.
Aan het eind van die middag zijn we naar het strawberry festival geweest, waar we een concert van Blake Shelton hebben bijgewoond. Dat was echt heel erg leuk en ik heb me daar zeker goed vermaakt!
\"\"


Dag 5.
Dag 5 zijn we van start gegaan door te ontbijten bij de iHop, wat staat voor international house of panecakes. Daarna zijn we opnieuw naar Hollywood studio\'s geweest, waar we op dag 3 ook waren. Hier hebben we de rest van de attracties gedaan waar we dag 3 niet aan toe kwamen vanwege American Idol.
\"\"
ook hebben we dit keer de 2 uur durende stuntshow gezien, echt heel erg leuk!
\"\"

Voor het avond eten zijn we uit eten geweest bij Chef Mickeys, een restaurant want een \'all you can eat buffet\' levert. Jeetje wat was dat smullen zeg! Heb daar meer gegeten dan zou moeten hahah!
Savonds zijn we weer gaan relaxen bij het zwembad.

Dag 6.
Dag 6 was de enige dag dat het heeft geregend, maar de regen was niet zo erg als ik die verwacht had. Ik verwachte een koude dag, waar je de hele tijd je paraplu mee zeult maar alsnog zeik nat wordt. Tot mijn verbazing pakte het heel anders uit dan ik had verwacht, het was namelijk nog steeds rond de 30 graden en een korte broek en shirt was niks te koud. Het was namelijk warme regen, heel erg maf om mee te maken. Maar ook al werd je een beetje nat, 10 minuten later was je weer helemaal droog.
Deze dag hebben we ons vermaakt in Universal Studio\'s, dit Universal Studio\'s staat los van Disney World en heeft 2 parken. Dit park heeft meer extremere achtbanen en andere attracties dan Disney World. Ondanks dat de regen niet erg was was het niet zo heel druk in het park, wat heel gunstig was voor de wachtrijen. Die avond zijn we uit eten geweest bij Hooters, een wel bekend restaurant in Amerika en waarschijnlijk ook wel bekend bij een groot deel van jullie.
\"\"

Daarna zijn we nog even naar Dicks geweest, een hele grote sportwinkel.
Toen we thuis kwamen zijn we (voor de afwisseling....) gaan zwemmen.

Dag 7
Dag 7 had een verrassende start. toen we op het punt stonden van vertrekken troffen we in de garage een slang aan. Met veel gedoe hebben we die uiteindelijk met een dweil vanuit een afgesloten auto de garage uit weten te \'dweilen\'. (Iedereen was zacht uitgedrukt DOOODSBANG voor slangen).
\"\"

Aan het eind van die dag hadden we een, in onze ogen hilarische, grap uitgehaald met Johnathan door een plastic nepslang in de wc te verstoppen met als resultaat dat hij als een gillend meisje van 8 de badkamer uit kwam rennen.
Verder had dag 7 veeel meer zon dan dag 6, en dat was ook te merken aan het aantal bezoekers in het park (we zijn die dag opnieuw naar Universal Studio\'s geweest).
Daarom hebben we besloten een Express Pass te kopen. Dat is een pas die je kunt kopen voor eenbepaald bedrag, en die je voor 1 dag onbeperkt toegang verleent tot een zogenaamde \'Express Line\' voor elke attractie. Zo hoefde we keer op keer maar 10 minuten te wachten voor de meest populaire achtbanen (in plaats van soms wel 145 minuten in de normale wachtrij).
Hierdoor hebben we enorm veel attracties kunnen doen en ook meerdere malen, echt geen spijt van die Express Pass zoals je je wel kunt voorstellen.
\"\"

\"\"

\"\"

\"\"


Dag 8
Deze dag zijn we naar de 2 laatste parken van Disney World geweest: Animal Kingdom en Epcot. In Animal Kingdom zijn we op een safari geweest waar we veel dieren van heel dichtbij hebben mogen bezichtigen, enorm gaaf was dat!
\"\"

\"\"

\"\"

Epcot was meer een park waar je naar dingen kon kijken. Zo kon je \'\'door de wereld lopen\'\', allemaal verschillende delen van het park waren ingedeeld naar landen als China, Duitsland, Frankrijk, Canada, Amerika, etc. Zo liep je voor je gevoel van land tot land. Sommige landen waren behoorlijk goed gedaan, maar sommige waren ook behoorlijk bagger als ik eerlijk mag zijn.
Verder vond ik epcot ook wel een mooi park met een aantal leuke attracties.
\"\"

Savonds zijn we nog uit eten geweest en wezen zwemmen.

Dag 9
Die dag zijn we opnieuw wezen shoppen bij de outlet winkels.
Als lunch zijn we naar de Olive Garden geweest, een heel goed italiaans restaurant met ontzettend lekker eten.
Na de lunch zijn we naar Down Town disney geweest, een plek met allemaal winkeltjes van disney en kleine evenementen, daar zijn we de middag rond gelopen en nog wezen bowlen.
Savonds zijn we weer uit eten geweest en daarna vroeg wezen slapen, want de volgende dag moesten we jammer genoeg weer vroeg uit de veren.
\"\"


Dag 10
Zoals ik al zei moesten we hier vroeg uit de veren en daar is geen woord van overdreven, want de wekker ging om 2.45 in de ochtend af. om 3.30 zijn we richting de airport vertrokken en om 6 uur sochtends ging ons vliegtuig. Het was een goede vlucht en eenmaal aangekomen in Philadelphia hadden we een mooie aansluiting, 5 minuten na aankomst bij de gate van onze vlucht naar Halifax konden we al boarden. Ook dit was een heel aangename vlucht, beetje jammer dat na de landen een klein kind naast mij de behoefte had om zo hard mogelijk te gaan huilen en schreeuwen.
Daarna moesten we nog met de auto van Halifax naar Sydney. Toen we daar aankwamen was ik me toch een potje gaar. Jammer genoeg was ik toen weer omgeven door Canadese temperaturen.

Ik heb echt een onwijs leuke trip gehad. Ik heb heel veel dingen gezien en gedaan.
Orlando Florida is zeker een plek die ik aanraad om een keer te bezoeken, en als ik ooit de kans heb om terug te gaan doe ik dat ook zeker.
Veel respect voor jou als je tot het einde van deze blog bent gekomen, want volgens mij was deze weer eens een stukje te lang.
In ieder geval ben je nu weer helemaal op de hoogte hoe mijn week was,
Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs,
Laurens.
\"\"

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active