Reisblog van Laurens.

16 Mei

Hallo allemaal !

Ik zit nu in een tussenuur op een school computer,
en ik ga over 2 dagen naar New York, na school ben ik nogal druk,
dus ik schrijf dan nu nog even snel een reisblog :)
Ik heb op deze computer natuurlijk niet alle foto\'s die ik thuis wel heb,
Dus ik ben even snel op facebook gegaan om daar 3 foto\'s af te halen!

Even kort wat ik de afgelopen tijd heb gedaan/meegemaakt.
Het begint eigenlijk gewoon een beetje een routine te worden hier,
gewoon een deel van het dagelijks leven, maar ik ga dus gewoon elke dag naar school,
en na het school sporten in de sportschool, en vaak savonds ergens lekker uit eten en
dan met vrienden wat leuks doen, naar de bioscoop gaan of gewoon lekker thuis bij iemand zitten.

Een jongen van mijn reisorganisatie in Nederland, Thomas, zit hier ook in de buurt van waar ik geplaatst ben in Sydney, en ik trek behoorlijk veel met hem op. Zijn ouders uit Nederland zijn
hier heen gevlogen om Thomas te bezoeken en om de omgeving te zien.
Omdat Thomas en ik hier de enige Nederlanders zijn zijn we een keertje met zn 4\'en een dagje door downtown Sydney gelopen waar we ze van alles van Sydney hebben laten zien, en savonds zijn we uit eten geweest, dat was een erg gezellig dagje!

Ik heb ook nog wat minder leuk nieuws dat hier is gebeurd.
Een heel sportief meisje van mijn school was naar Toronto gevlogen om daar een Marathon te rennen. Tijdens die Marathon is haar hart plotseling gestopt en is ze overleden.
Dat was echt een behoorlijke klap voor alle mensen van mijn school, ze zat altijd aan mijn lunchtafel (of nja, de lunchtafel waar ik ook aan zit haha), en ik zag haar naast school ook wel eens.
Ik ben toen samen met een paar andere naar haar \'wake\' geweest, dat is een gelegenheid waar je de familie kunt condoleren en waar je de overledene voor de laatste keer kunt zien en afscheid kunt nemen. Afgelopen zaterdag was haar begrafenis.

\"\"

Dat is de laatste foto die ik met haar had.

Afgelopen weekend was dus een beetje een raar weekend, met veel gemixte gevoelens.
Zaterdag ochtend was die begrafenis en zaterdag avond had ik een Spring Fling, een gala/dance van Bec, een school een new waterford, een vriendin had gevraagd of ik samen met haar wilde gaan.
Dus zaterdagmiddag ben ik naar New Waterford gegaan en ben ik samen met die vriendin en een paar andere daar heen geweest. Ze hadden alleen een verrassing, en dat was dat we van te voren een soort fotoshoot hadden met zn allen in een soort foto studio.
Alle foto\'s staan op mn laptop thuis, maar ik heb even een paar foto\'s van facebook geplukt zodat je even een idee hebt :)

\"\"

\"\"

\"\"


Dit was wel een hele leuke/grappige ervaring hahah, Daarna was het dus dat gala,
en daarna zijn we naar een after party geweest, die nacht bleef ik bij een vriend die in New Waterford woont slapen, en die zondag weer naar huis.

Iets waar ik de afgelopen tijd ook veel mee bezig ben geweest;
Ik ben behoorlijk vaak bij een vriendin thuis, Katie,
Ik kan het heel goed vinden met haar familie en vandaar dat ik daar behoorlijk vaak ben.
(Dat is ook de familie waar ik mee naar florida ben geweest)
Die vader was in 1980, 1981 en 1982 Canadees kampioen schieten.
hij heeft ook een of andere bevoeging als national coach degree 5 ofzo.
Omdat hij zo\'n fan is van schieten heeft hij in hun kelder een schietbaan, en hij heeft een aantal geweren thuis.
Die vader heeft me dus leren schieten met een rifle (een lang pistool met een loop er boven op) en hij heeft me leren schieten met een hand pistool.
Numag ik als ik daar ben gewoon naar de kelder gaan en schieten, echt SUPER leuk :D !!
\"\"

\"\"

\"\"


Verder zal ik nog even kort vertellen over new york zodat jullie een beetje een idee hebben wat ik daar ga doen. Ik vertrek hier zaterdag middag, en dan vlieg ik van Sydney naar Halifax, dan moet ik overstappen en dan van Halifax naar Montreal, en dan moet ik overstappen en van Montreal naar New York, daar kom ik dan zaterdag avond aan en daar ontmoet ik dan mijn zus uit Nederland :D!
Dan gaan we naar ons hotel naast Central Park, en dan blijven we daar tot de volgende zaterdag. Dit is zon beetje globaal de tours die we hebben geboekt en wat we gaan doen per dag:

Zondag 19 mei: NBC studio tour, New York Yankees basball game tegen de Toronto Blue Jays in het Yankee Stadium, Daarna fietsen huren en over de Brooklyn Bridge fietsen enzo, Savonds naar Times Square.

Maandag 20 mei: een 4 uur lange tour naar Statue of Liberty, Ground Zero (waar de twin towers eens stonden) en 9/11 Memorial, smiddags een cruise om het eiland van Manhattan, savonds naar een attractie inde Empire state building en daarna natuurlijk naar het uitzicht deck van de empire state building

Dinsdag 21 mei: Fietsen huren en door central park gaan fietsen, een tour door broadway waar we de broadway theaters te zien krijgen, Madame Tussauds, savonds naar een Comedy Club naar een comedy show.

Woensdag 22 Mei: een bus tour door de Bronx (een wijk in NY), naar Macy\'s, een groot warenhuis. naar Grand Central Station, daarna een tour door Rockefeller Center, daarna naar een observatie deck van het Rockefeller Center. Penn Station.

Donderdag 23 Mei: Museum of Modern Arts, een movie tour door manhattan waar ze laten zien wat uit welke film zich waar afspeelde. savonds Bowlen.

Vrijdag 24 Mei: een tour door Lincoln Center, Fietsen huren en door China Town fietsen, Yankee Stadium tour, Savonds nog een cruise naar Lady Liberty en de Brooklyn Bridge.

Zaterdag 25 Mei: nog geen plannen, en savonds neem ik weer afscheid van mn zus en vlieg ik weer terug naar Sydney.

Nou mijn tussenuur is zo goed als voorbij, dus ik ga er weer vandoor haha,
Ik zal veel foto\'s maken in New York en na new york zal ik proberen weer vrij snel een blog te maken over hoe NY was en natuurlijk over mn laatste maandje hier, want als ik terug kom is het al bijna Juni, mijn laatste maand in Canada.

Tot snellossss :)
Liefs.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active