Reisblog van Laurens.

New York 2013.

Hallo Iedereen !!

Ik ben gisteren terug gekomen van New York, dus laat ik gelijk maar een reisblog gaan schrijven.
Ik zal proberen te herinneren wat we elke dag hebben gedaan en gewoon per dag vertellen, maar dat is nog best een opgave hahah.

Dag 1, Zaterdag 18 Mei
\'t was gewoon de hele dag vliegen, eerst vloog ik van Sydney naar Halifax in een veel ste klein rot vliegtuigje,

\"\"

In eerste instantie dacht ik, ooooh leeuuuk window seat!!!! Dat werd minder leuk toen ik me realiseerde dat ik te lang was, en vervolgens leuk 40 minuten met mn hoofd gebogen mocht zitten.
Vervolgens vloog ik van Halifax naar Montreal, dat was echt een prima vlucht. In Montreal moest ik door de Douane, wat een minder succes was. Ik werd namelijk (zoals ALTIJD), eruit gepikt voor zo\'n \'willekeurige\' (tegenwoordig geloof ik niet meer in het woord willekeurig
\"Tongue
) controlle. Dus ze namen even met een doekje mn handen en kleren af en gingen dat dan denk ik ergens even controlleren ofzo. Ik vond het allemaal helemaal prima, totdat ik opeens bij mn arm werd gegrepen en mee werd genomen naar een kamertje met 4 van die lui die me allemaal vragen gingen stellen.
Nou goed, gelukkig was dat snel over en kon ik weer verder reizen. Mijn vlucht naar New York was ook prima, in het hele vliegtuig was 1 lege seat, en die was naast mij, dus ik kon lekker liggen voor zo ver dat mogelijk is in een vliegtuig.
Ik kwam savonds rond \'n uur of 7 aan, en nadat ik naar een andere terminal ging om mn zus te zoeken vond ik haar tot mijn verrassing heel snel. Daarna namen we een bus naar Manhattan en kwamen we rond 9/10 uur aan bij ons Hostel, we waren beiden heel moe en we moesten de volgende dag snel op, dus we gingen maar snel slapen.
\"\"


Dag 2, Zondag 19 Mei
We gingen er sochtends vroeg uit om naar de NBC studio tour te gaan, dit was een tour waar we allemaal studio\'s te zien kregen waar bijvoorbeeld het NBC news word opgenomen. Dit was echt enorm leuk om te zien en al die leuke feitjes te horen. We konden na die tour gewoon een beetje rondlopen in dat gebouw en foto\'s maken enzo.
\"\"

Na deze tour zijn we naar de Grand Central Terminal geweest, 1 van de grootste stations van de hele wereld. Daar hebben we even lekker gegeten en rond gekeken. Dit was wel even lekker omdat het die zondag behoorlijk regenachtig was, dus was wel even fijn om ook dingen binnen te doen.
\"\"

Daarna zijn we met de metro naar de Bronx gegaan (jaja de bronx haha), dit omdat daar het Yankee Stadium is en we van te voren kaartjes hadden besteld voor de honkbal westrijd tussen de New York Yankees en de Toronto Blue Jays. Jammer genoeg toen we daar aankwamen kregen we het nieuws dat de wedstrijd was afgelast vanwege het slechte weer.. dit was echt wel een grote domper.. Ook omdat de weersvoorspelling voor de rest van de week alleen maar regen regen en nog meer regen was, en de regen alleen op de eerste dag al die wedstrijd had verpest..
De volgende dag toen we opstonden scheen tot onze verbazing de zon vollop en was het rond de 30 graden, zo is het eigenlijk de hele week geweest (heel mooi weer en vooral heel warm).
In ieder geval, we zijn toen die zondag avond nog naar Times Square gegaan, waar we hadden afgesproken met Katie en haar moeder die ook voor een paar dagen in New York waren. Het was echt wel leuk om ze daar te zien en even rond te lopen over times square enzo.

\"\"

\"\"


Dag 3, Maandag 20 Mei
Zoals ik al zei was het deze dag opeens echt super mooi weer. Nou daar hadden we helemaal geen probleem mee hehe.
Die ochtend hebben we een lange loop tour gedaan door heel lower manhattan. Eerst gingen we op een boot naar de andere kant van het eiland, waar we vervolgens een stuk door lower manhattan liepen naar Wall Street, een paar beroemde kerken en monumenten en uiteindelijk uitkwamen bij het 9/11 memorial, waar de twin towers eens stonden. Dat was wel een hele mooie en indrukwekkende plek. Heel erg gek als je al die verhalen hoort tijdens de tour, en dan toch echt daadwerkelijk op die plek bent en daar staat, heel erg indrukwekkend.
Wat ook nog wel leuk was is dat toen mijn zus en ik daar gewoon rondliepen, ik opeens door Jorim Buisman op mn schouder getikt werd die toevallig ook daar was.
\"\"

\"\"

\"\"


Nadat we daar bij het 9/11 memorial klaar waren, gingen we opweg naar onze volgende sightseeing tour. We gingen op een cruise boot rond het eiland varen waar we naar tourist attracties vaarden als het vrijheids beeld, de brooklyn bridge en de skyline van New York.
\"\"

\"\"

\"\"


Na deze cruise hadden we het eigenlijk wel even gehad met de tours, en de zon begon echt volop te schijnen, dus we hebben even lekker fruit gehaald en zijn toen lekker in Central park gaan zitten en genieten van de zon. Ik had mijn zus namelijk ook al 9 maanden niet meer gezien, dus het was ook wel even fijn om lekker niks te doen en fijn bij te praten !!
\"\"


Daarna hebben we nog even gewoon rondgelopen en zijn we savonds naar de Skyride in de Empire State Building geweest. DIt is een soort attractie waar je in een simulator zit, en het lijkt alsof je over New York vliegt en je mooie beelden van NY krijgt te zien.

Dag 4, Dinsdag 21 Mei,
Sochtends hebben we fietsen gehuurd en zijn we door Central Park gaan fietsen, het weer was wederom perfect, en met de fiets is het wat makkelijker om grotere afstanden af te leggen, Central Park is namelijk nog behoorlijk groot !!
\"\"

Het was echt leuk om door Central Park te fietsen, want je komt echt grappige dingen tegen.
Soms kom je groepjes tegen die dan aan het dansen zijn, of groepen die ochtend gym doen, zelfs ochtend gym voor moeders hahahah.
\"\"

Nadat we de fietsen weer hadden ingeleverd zijn we naar een inside broadway tour geweest. Daar gingen we langs behoorlijk veel theaters rondom Times Square en de tour werd gedaan door een echte acteur die ook echt in theater stukken speelt in die broadway theaters !

Daarna zijn we naar Madame Tussauds geweest, en savonds naar een Comedy Show.
Misschien ken je wel \'Last Comic Standing\' ? Dat is een comedy show op Comedy Central,
en dat keek ik vroeger altijd. En deze comedy show was dus ook in die comedy bar, echt SUPER leuk, heb me helemaal dood gelachen :)
\"\"


Dag 5, Woensdag 22 Mei,
We zouden eerst die ochtend een bus tour door de Bronx hebben, maar toen we op die plek aankwamen kwamen we erachter dat die tour niet meer bestond hahaha. We zijn toen naar de Bodies Exhibition geweest, een tentoonstelling over het menselijk lichaam waar je alles tot in detail kunt bekijken. In deze tentoonstelling zijn echte mensen gebruikt dus alles wat je ziet is echt zegmaar, was best wel heel erg interessant !!
\"\"


Na die exhibition hebben we fietsen gehuurd en zijn we gefietst over de Brooklyn Bridge, nog een beetje door Brooklyn en hebben we nog even een ijsje gegeten in Brooklyn Park.
\"\"

\"\"

\"\"


Na het fietsen hadden we een reservering voor een Rockefeller tour. We wisten niet precies wat dit inhield, maar het zou dus over het Rockefeller Center gaan.. Toen we daar aankwamen zei die tour leider dus, Welcome to the Rockefeller Architecture tour.. Toen keken mn zus en ik elkaar al aan van, \'leuuk.....\' En inderdaad, na 5 minuten van de tour kwamen er achter dat dit echt een super grandioos leuke tour was....... dus daar zijn we toen uitgestapt hahah, een beetje oncultureel maar goed. We zijn toen naar de Top of the Rock geweest, wat dus staat voor de top van een van de rockefeller gebouwen. daar had je een prachtig uitzicht over heel manhattan en Central Park, echt adembenemend !!
\"\"

\"\"

Daarna waren we behoorlijk moe dus zijn we gewoon lekker gaan zwemmen in het hostel.

Dag 6, Donderdag 23 Mei,
Sochtends zijn we naar het MoMa geweest, wat staat voor Museum of Modern art.
Was opzich wel leuk om te zien, maar zoals je misschien al wel doorhad zijn wij niet zulke kunst liefhebbers, maar we vonden dat we toch wel even een paar van dat soort dingen moesten bezoeken als je in NY bent.
Ik weet nou niet wat ik vager vond in dat museum, sommige stukken kunst die daar waren opgesteld, of sommige kunst fanaten die daar rond liepen....
\"\"


Na dat museum gingen we een bus movie tour doen, daar hadden we wel geluk mee, want precies op het moment dat we de bus in gingen kregen we opeens een stort bui, en 2 uur later (toen die tour over was), was het weer droog ! Die movie tour was wel echt heel tof, je kreeg dan op een schermpje stukjes film te zien, en op het moment dat je die stukjes film zag reden we langs de plekken waar die films waren opgenomen, echt suuuper leuk om te zien! Ook werd er steeds verteld waar celebrities een huis/appartement hebben in new york, zo kwamen er erachter dat echt 5 minuten lopen van ons Hostel Beyonce en Jay-Z een appartement hebben!
En we verbaasden ons er ook over hoe ontzettend veel films er in NY zijn opgenomen ahhaha !
\"\"

Daarna zijn we naar \'s werelds grootste speelgoed winkel geweest waar ook de grootste piano ter wereld stond haha!
\"\"


Daarna zijn we lekker gaan shoppen in de Manhattan mall en andere winkel centrum\'s.

Dag 7, Vrijdag 24 Mei
Donderdag hebben we een tour door het Yankee stadium gehad. Ondanks dat we de wedstrijd niet hebben kunnen zien, was het wel echt heel erg leuk om toch nog alles van het stadion te zien. We kregen een rondleiding door het museum van de Yankee\'s, de tribune, de media ruimte, het Yankee memorial, het clubhuis van de Yankee spelers en zo nog een aantal kamers/ruimtes.
\"\"

\"\"

\"\"

Daarna zijn we nog weer even over times square gelopen en zijn we ook nog even voor de laatste keer gaan shoppen.
\"\"

\"\"

Die avond zijn we nog naar het uitzicht deck van de epire state building geweest,
was echt wel mooi om zo de hele stad van NY nog bij avond te zien !!
\"\"


Dag 8, zaterdag 25 Mei
Dit was ons laatste dagje, waar we ook al vrij vroeg moesten vertrekken naar de airport. We wilden toch echt nog een keer hardlopen in Central Park, dus we zijn vroeg opgestaan en hebben toen even lekker een poosje in Central Park hardgelopen. Daarna zijn we nog naar een tour in Lincoln Centre geweest, daar kregen we een rondleiding door allerlei beroemde theatre zalen, waaronder de ballet zaal waar de film The Black Swan is opgenomen.
\"\"


Na die tour hebben we snel onze koffers bij ons Hostel opgehaald en zijn we met een busje naar de aiport geweest. Daar hebben we nog even samen wat gegeten en daarna moest ik jammer genoeg alweer afscheid nemen van mn lieve zus !
\"\"


Tot zover was het echt een ongelofelijk leuke trip, ik heb echt genoten en het was echt GEWELDIG om mn zus weer te zien en om New York samen met haar te mogen ontdekken, daar ben ik echt onwijs dankbaar voor !!

Na deze foto & nadat ik afscheid had genomen van mn zus, begon mijn terug reis naar Sydney.
Eerst moest ik om 15.55 boarden op het vliegtuig om naar Toronto te vliegen.
Er was een technische fout opgetreden in het vliegtuig, dus voor we konden boarden moest die \'even\' verholpen worden. dit \'\'even\'\' duurde dan toch bijna 2 uur......
Nou goed, daarna naar Toronto gevlogen, en gelukkig had ik in eerste instantie 3 uur wachten op toronto, want door dat gedoe met het vliegtuig in NY had ik nog maar een uur om over te stappen.
Nouja dat ging verder helemaal prima, en toen vlogen we naar Sydney. Echter, 5 minuten voor we zouden landen (1.30 snachts), we waren al aan het dalen, gordels moesten al om enzo, kregen we een berichtje dat er te veel mist hing in Sydney, dus we konden niet landen. Dus toen moesten we weer helemaal 2 uur terug vliegen naar Toronto... Daar eenmaal aangekomen werd ons verteld dat we moesten wachten tot ze ons op een nieuwe vlucht kunnen krijgen, ze wisten niet hoelang dit ging duren, dat kon een paar uur zijn, maar ook een dag of twee...
Uiteindelijk werden we in die ochtend om geroepen dat er een vlucht voor ons klaar stond waarmee we naar Halifax konden vliegen. Nou zo gezegd zo gedaan, dus later die ochtend kwamen we aan in Halifax, en daar stond een vliegtuig voor ons klaar naar Sydney. Er waren 50 plaatsen in dat vliegtuig, en die plaatsen waren dus helemaal opgevuld. (ik had gewoon mijn plek in dat vliegtuig). Maar toen kwam er opeens een zwangere vrouw aan op die airport, en die moest per direct een vlucht naar sydney omdat ze hoognodig zwanger is of hoe je dat ook noemt. Ze hadden toen geloot wie zijn/haar plaats in het vliegtuig moest opgeven voor haar, en uiteraard was ik dat.. Wat een geluks vogel ben ik toch weer.. Toen hadden ze gelijk voor mij gekeken wanneer ik dan een vlucht naar Sydney kon krijgen, en dat was 16 uur later.... ik zou dan dus nog 16 uur vast zitten in de Halifax airport.. Toen kwamen die ouders van die vrouw haar opeens met de auto ophalen om haar naar een ziekenhuis in Halifax te brengen, dus toen kreeg ik gelukkig mijn plek in het vliegtuig terug. Toen vlogen we naar Sydney, en alsof mijn dag nog niet erg genoeg was, zijn ze mijn bagage kwijt geraakt.. Dus toen mocht ik uiteindelijk de aiport weer vertrekken zonder mijn koffer waar echt alles in zat.. Bijna al mn kleren, laptop en telefoon oplader, toilet spullen etc etc.
Ze zeiden dat ze me zouden bellen als ze mijn koffer hadden gevonden, maar ze kon niets zeggen over hoelang dat duurde, dat kon een dag zijn, maar ook een paar weken.
Dat was dus wel even flink vervelend, maar gelukkig heb ik vandaag bericht gekregen dat mijn koffer er is.

Ondanks dit laatste incident met het vliegen, kijk ik wel terug op een geweldige week!! Het was heeel fijn om mn zus eindelijk weer te zien en om samen met haar van alles in New York te bezichtigen en te doen.

Nou dat was me wel weer even een flinke blog.
Bedankt voor het lezen maar weer hahah.

Liefs,
Laurens.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active